Waarom een goed mobiel signaal essentieel is voor moderne hotels
Als u nadenkt over de tools en services die u in uw hotel wilt aanbieden , dan zijn enkele van de eerste dingen die u te binnen schiet waarschijnlijk de basis: vriendelijk en professioneel personeel, beddengoed van goede kwaliteit en thee en koffie in de kamer. Mobiel signaal wordt vaak over het hoofd gezien.
Mobiel signaal zou een prioriteit moeten zijn in hotels van hogere kwaliteit. Zakenreizigers vertrouwen vaak op hun mobiele telefoon voor zowel zakelijke als persoonlijke communicatie. Vaste telefoons kunnen nog steeds van pas komen, maar als laatste redmiddel zullen mensen zich tot die vaste lijn in de kamer wenden.
Sommige van de grotere hotels zoals Hilton en Starwood profiteren van de alomtegenwoordigheid van het gebruik van mobiele telefoons en bieden een sleutelloze, digitale incheckoptie waarmee mensen via hun mobiele app hun kamer kunnen betreden. Dit betekent dat vaste klanten de incheckregel volledig kunnen vermijden en gewoon de hotel-app kunnen openen en die kunnen gebruiken om keyless toegang tot de kamer te krijgen.
Waarom wifi en mobiel signaal cruciaal zijn
Mobiele signaal- en wifi-verbindingen zijn beide belangrijk, ze zijn geen keuze.
Wi-Fi is betrouwbaar en kan voor veel reizigers een goede optie zijn. Het is echter niet altijd de beste optie voor elke gast. Om verbinding te maken met een Wi-Fi-service in een hotel, moet de gast meestal handmatig verbinding maken met de hotspot, vervolgens zijn browser openen en de voorwaarden accepteren om de wifi te gebruiken, en misschien onderweg wat informatie invullen .
Sommige mensen doen dit graag. Veel gebruikers, met name zakelijke gebruikers, zijn terughoudend om openbare wifi te gebruiken vanwege veiligheids- en privacy kwesties. Zeer weinig gasten zullen de moeite nemen om via Wi-Fi te bellen terwijl ze in een hotel zijn, en geven de voorkeur aan mobiel wanneer het beschikbaar is.
Mobiele verbindingen ‘werken gewoon’, zonder wrijving. De meeste frequente reizigers hebben tegenwoordig onbeperkte data-abonnementen, dus het is gemakkelijk voor hen om mobiel te gebruiken.
Verbind uw hotel met een passieve DAS
Als u er nu van overtuigd bent om een goed mobiel signaal voor uw gasten tot een prioriteit voor uw hotel te maken, dan is het gebruik van een passieve DAS een goede optie en een die ook zal zorgen voor een efficiëntere werkomgeving.
Laten we het voorbeeld nemen van het Marriott in Amsterdam. Dit hotel is vrij centraal gelegen, op slechts 1 km van het centrum van Centrum van Amsterdam of schiphol. De mobiele ontvangst was echter ondermaats, vooral in sommige van de lagere verdiepingen van het hotel.
De conferentie- en evenementenruimten bevonden zich op de eerste verdieping en de back-of-house services bevonden zich in de kelder. Een slecht mobiel signaal was een groot probleem voor die verdiepingen. Het management wilde natuurlijk graag een oplossing vinden.
Zelfs nog maar een paar jaar geleden was een actieve DAS mogelijk de enige optie. Dergelijke grootschalige infrastructuuroplossingen zijn populair in arena’s en grote stadions, maar hoewel actieve DAS goed werkt, zal het slechts het signaal van één vervoerder versterken en kost het veel geld om te implementeren.
Passieve DAS is een betere optie omdat het de signalen van verschillende omliggende cel torens opvangt en ze allemaal versterkt, en vervolgens het versterkte signaal door het hele hotel verspreidt. Dit is goedkoper om te implementeren en het is veel gemakkelijker om aan de slag te gaan. Omdat het werkt voor alle vervoerders (een passieve DAS is ‘carrier-agnostisch’), betekent dit dat al uw gasten tevreden zijn, of ze nu een grote vervoerder of een minder bekende regionale gebruiken. Zolang er voldoende signaal is om de DAS te versterken, zou het moeten werken.
Het hotel kon de versterkers gemakkelijk installeren krijgen en de dekking verbeterde onmiddellijk. Ze gebruikten FM Telecom om de versterkers te installeren en het was een onderhoudsarme oplossing, waarbij het hotel nooit meer hoefde in te bellen voor technische ondersteuning.
Veel andere hotels hebben soortgelijke beslissingen genomen en hebben ervoor gekozen om passieve DAS-systemen op hun locatie te installeren om het cellulaire signaal te verbeteren, niet alleen voor hun gasten, maar ook voor hun personeel. De verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening die daaruit kan voortvloeien is duidelijk.
Voor hotelmanagers moet het leveren van de best mogelijke service altijd een prioriteit zijn. Moderne gasten eisen het beste op het gebied van connectiviteit en dat betekent dat ze opties moeten krijgen. Signaalversterkers voor mobiele telefoons verhogen de efficiëntie en kunnen de klantenservice ook aanzienlijk verbeteren.